Ny salgs- og markedskoordinator

Pål Usterud har tiltrådt som ny salgs- og markedskoordinator hos Blå Kors Kristiansand.

Pål Usterud med den kortreiste bjørkeveden som blir ett av hans fokusområder.

Av Ivar Eidsaa

– Blå Kors Kristiansand starter i disse dager opp med salg av ved til private over hele Sørlandet. I tillegg lanseres det utover våren nye produkter for salg. Min oppgave blir å ta hånd om dette og andre nysatsinger innen salg, forteller Pål Usterud.

Når det gjelder vedsalget, samarbeider Blå Kors Kristiansand med Trekraft AS på Bjelland hvor Norges største fabrikk for vedproduksjon skal bygges.

– Vi starter produksjon og salg av ved i så vel Arendal som Kristiansand og Lister, og med tilhørende omland, forklarer Usterud.

Abonnementsordning

– Vi tilbyr en abonnementsordning hvor kjøperne får veden levert hjem på døren. Da slipper man å handle, bære og rengjøre bilen, eller skaffe tilhenger for å få veden hjem, sier han.

Blå Kors Kristiansand har over tid utviklet flere nye produkter for salg, for på den måten å kunne få løpende inntekter. Lanseringene av disse finner sted fra påske og utover.

– Hele overskuddet fra det som vi nå skal gå i gang med å selge går til vårt lokale arbeid blant de som trenger det mest, og gjør at Blå Kors på Sørlandet kan gi et tilbud til enda flere, sier Usterud.

– En spennende satsing

Stort sett det meste av det som skal selges, vil bli solgt på Blå Kors Kristiansands digitale kanaler.

– Det blir en spennende satsing, legger han til.

Usterud har i noen år arbeidet som eiendomsmegler i Oslo. Da familien flyttet hjem til Kristiansand i 2010, begynte han i bemanningsbransjen. Siden 2014 har Usterud jobbet i Torgrim Hansen Bakeri, med alt fra å være sjåfør, til personal- og driftsansvarlig for utsalgsstedene til bakeriet.

Senest oppdatert: 4. mai 2021

Var dette nyttig?