Bruk av logo og grafisk profil

Blå Kors kommuniserer i dag med mange ulike målgrupper, gjennom mange kanaler og på flere plattformer. Vi samler uttrykket vårt i en ny visuell identitet, for å styrke merkevaren Blå Kors.

Vi har kun én logo for Blå Kors og den skal kun benyttes på «Blå Kors beige lys» eller hvit bakgrunn. Dette gir en god og riktig kontrast og bidrar til en konsistent bruk av den visuelle identiteten. Logoen skal alltid være i blå kors farge, og skal ikke brukes i negativ farge.

Her kan du laste ned gjeldende logoer.

Grafisk designhåndbok finner du her.

Det er markeds- og kommunikasjonssjef i Blå Kors som er ansvarlig for grafisk profil. Trenger du praktisk hjelp kan du ta kontakt med grafisk designer.

Katrin Solbakken

kommunikasjons- og markedsdirektør
+47 901 55 615

Kathrine Toppe

markedsrådgiver/fundraising
+47 996 07 654