Engasjert og erfaren veileder til VTA

  • Sted

    Oslo

  • Ansettelsestype

    Fast stilling

  • Søknadsfrist

Beskrivelse

Vi søker etter en engasjert og erfaren veileder til tiltaket VTA (varig tilrettelagt arbeid).

Vi ser etter en medarbeider som er positiv og nysgjerrig, som aktivt søker nye muligheter i samarbeid med både kollegaer, NAV, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere. Du må raskt kunne sette deg inn i nye utfordringer, ha høy arbeidskapasitet samt være handlekraftig og strukturert.

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre tiltaket i henhold til kravspesifikasjon for VTA.
  • Bistå med å nå fastsatte mål i kvalifiseringsplaner ved å blant annet identifisere utviklingsmuligheter hos tiltaksansette, sette inn og følge opp tiltak.
  • Gi hensiktsmessig og nødvendig bistand til tiltaksansatte sammen med fagveiledere.
  • Kartlegging, oppfølging og rapportering av tiltaksansatte i henhold til gjeldende kravspesifikasjon.
  • Jobbe i team for å identifisere utviklingsmuligheter ogfølge opp tiltak for å nå utviklingsmål for hver enkelt.

Kvalifikasjoner og ferdigheter

  • Det er ønskelig med høyere utdannelse, gjerne innenfor sosialt arbeid, vernepleie ol.
  • Det er ønskelig med erfaring med å veilede tiltaksansatte i VTA.
  • Erfaring med yrkes- og karriereveiledning.
  • Kompetanse på hvordan det kan tilrettelegges i arbeidssituasjoner for personer som har behov for tilrettelegging og tett oppfølging.
  • Fordel med kunnskap til arbeidsmarkedet i Oslo og Viken.
  • Kjenne til NAV, og kjennskap til fagfeltet arbeidsinkludering.
  • God norskspråklig kommunikasjon, både skriftlig og muntlig.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • Fordel førerkort klasse B.
  • Det er en stor fordel med erfaring og kjennskap til ulike minoritetsgrupper.

Personlig egnethet vil blir vektlagt og vi søker deg som:

  • Har et engasjement for å yte bistand til andre mennesker.
  • Ser muligheter, er målrettet og løsningsorientert.
  • Har høy arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne.
  • Har kunnskap om arbeidslivets spilleregler og krav.
  • Er en god nettverks- og relasjonsbygger.
  • Har et samfunnsengasjemet for de som faller utenfor, og har troen på at det er en plass til alle i arbeidslivet.

Vi tilbyr

  • Et varmt, og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver som er utfordrendebåde faglig og sosialt.
  • Treningsrom, bedriftsidrettslag og andre sosiale goder.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, bla. behadlingsforsikring og 7 % pensjonsordning fra første krone, uten trekk i lønn.
  • Fleksibel arbeidstid, med kjernetid fra kl 9 – kl 15.
  • Bedriftskantine.
  • Gratis parkering med lademuligheter.

Søkere må ved ansettelse fremvise politiattest.

Les mer om vårt samfunnsoppdrag på Arbeid og inkludering – Blå Kors (blakors.no)

Søknadsfrist: Snarets og søknadene blir behandlet fortløpende.

I Blå Kors jobber vi med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling, oppfølging etter behandling og inkludering. Rus er en av våre største samfunnsutfordringer og Blå Kors har i over hundre år gjort en viktig innsats for å hjelpe personer som er direkte eller indirekte rammet.

Blå Kors er en ideell aktør og eier og driver 62 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Med nærmere 1700 dyktige medarbeidere, 1600 engasjerte frivillige og 1700 aktive medlemmer når vi langt ut.

Vår organisasjon ønsker også å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonshemming og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Vi ønsker å legge til rette for inkluderende rekruttering.

Avdeling:
Blå Kors, Blå Kors arbeid og inkludering, Blå Kors arbeid og inkludering Oslo
Ansettelsestype:
Fast stilling
Arbeidstid:
Heltid
Arbeidsomfang:
100 %
Tiltredelse:
Snarest
Antall ledige stillinger:
2
Sted:
Oslo
Fylke:
Oslo
Land:
Norge
Referansenummer:
2025/116
Publisert:
08.08.2025
Søknadsfrist:
14.09.2025

Vi vil ha deg med på laget. Søk i dag!